diumenge, 28 de novembre del 2010

París express

Després de 9 hores de vol des de La Habana i amb un jet lag considerable arribàvem a París. Mai havia pensat que 8 hores d'escala donessin tant de sí!

12.20h. Arribada a l'aeroport Charles de Gaulle. En un mostrador del mateix aeroport ens convencen perquè comprem un bitllet de tren, metro i bus per tot el dia, no tenim massa temps per pensar-ho i paguem els 18,90 euros.

13.30h. Després de fer uns quants transbords i amb la ment encara al Carib ens plantem davant la Torre Eiffel, amb una multitud de turistes que fan hores de cua per pujar-hi. Intentem fer unes fotos, però ens anem allunyant en direcció al Palau de Chaillot fins que l‘ Eiffel entra al quadre de la fotografia.

14.30h. Agafem un autobús per l’Avenue Kléber que ens deixa a la Plaça Charles de Gaulle, (antigament Étoile) on ens trobem davant del famós Arc de Triomf, molt més impressionant que el de Barcelona, tot s’ha de dir. Des d’allà baixem per la gran avinguda dels Champs-Élysées, que vindria a ser un Passeig de Gràcia però molt més ample i amb un ambient molt més luxós. Aprofitem per fer un mos i un riu en un dels fast-food que es troben a la mateixa avinguda.

16h. Seguim baixant per Champs-Élysées fent un cop d’ull en algunes galeries parisenques. A la plaça Clemenceau, a mà dreta s’obre una altra gran avinguda, la W. Churchill, a banda i banda s’alcen l’imponent Grand Palais i el Petit Palace i al fons estàtues daurades i el Museu d’Història Contemporània.

Avinguda Winston Churchill
17h. Passegem fins al Jardin des Tulleries, un ampli espai verd amb un llac artificial on els més petits juguen amb barquetes de fusta impulsades pel vent. Al costat s’hi troba  un petit parc d’atraccions, ja que no tenim gaire temps per arribar a tot arreu, pugem a la sínia (la més gran d’Europa en moviment) per 8 euros. Són només uns 10 minuts de vertigen absolut combinat amb unes vistes espectaculars: la Torre Eiffel, el Sagrat Cor, els palaus que envolten el Louvre...

17.30h. Ens arribem fins a la piràmide de vidre del Louvre passant per l’Arc de Triomf del Carroussel. Passem pel Pont des Arts on centenars de cadenats amb dues inicials gravades pengen com a símbol de l’amor de moltes parelles que han visitat la ciutat. Agafem un autobús que passa vora el Sena i ens deixa a tocar de la catedral de Notre Dame, seiem una estona a contemplar els detalls del gòtic.

18.00h. Passegem pel carrerons del barri Llatí i entrem en una boulangerie per tastar un croissant. Dediquem l’últim quart d’hora a descansar al bar La Guillotine, on encara es conserva un d’aquests antics instruments de decapitació, utilitzat per primer cop el 25 d’abril de 1792. És hora d’agafar el tren cap a l’aeroport.

20.20 Surt l’avió cap a Barcelona.